PARAVANLAR

“Nereye gittiğimizi ve niçin gittiğimizi biliyorum Said. Bir yere gitmiş olmak için değil, bizi oraya gönderenler sakin bir kıyıda kafalarını dinlesinler diye gidiyoruz.”

2019’un baharında nihayet bulan ve Merkür Retrosuna dayanan serüveniyle, yalnızca kendine benzer Jean Genet’nin ruhunu selamlayan “PARAVANLAR”, sezona yuvasında, bir metal kesim atölyesinden tam donanımlı bir performans sanatları alanına dönüştürülen K! Kültüral Performing Arts’da devam ediyor.

Sarılmaya da, itip ötekileştirmeye de izin vermeyen yapısıyla kendini hala aktif bir şekilde “üreten” PARAVANLAR, disiplinlerarası çalışmanın örneği olarak dikkat çekmeyi sürdürüyor.

Projeyi tasarlayan, uyarlayan ve yöneten Yağmur Yağmur, koreografide, henüz bir öğrenciyken, bitirme projesiyle International Theatre School Festival Amsterdam’a davet edilen ve profesyonel hayatı boyunca ödüllendirilen Orçun Okurgan ile ilerliyor. Ölüler dünyasına yönelen “kutsama”nın bedensel portresini oluşturan Orçun Okurgan, karakterler ve kişiliklerle ilgilenmeyen ve yalnızca aynalarla kişileri kişilere görünür kılan denklemde, Dali ya da Magritte’in resimlerindeki fırça darbelerini oyuncuların bedenine işliyor.

Sahne tasarımı ve realizasyonda Cansu Köksal ile çalışan Yağmur Yağmur, geçmişin yanılsamasını görünür kıldıkları ahşap çerçeveli kırık ayna ile görüntüleri bükerken; konkav ve amorf yapısıyla tümsek aynalara yüklediği anlam ile “geleceğin yanılsaması”nı görünür kılıyor. “An”ın yanılsaması ise; köstek saat gibi tavana bağlanan 12’gen prizmaya işaret ediyor. 3D mapping uygulamalarının başkalaşıma girdiği bu düzlemde, dünün ve bugünün dijitalleşen yapısına göz kırpıyor.

Bedenler gibi sesin de inşaa edilmesi, yaratımdan doğan yaratıkların sahne üzerindeki ses devinimi, tabloları kuran, kurcalayan ve sonlandıran koronun sesi ise; ses sanatçısı ve eğitmeni Çağrı Hün ile kimlik kazanıyor.
Tercih ettiği kopuk anlatım biçimiyle yaşadıklarını meşrulaştırmak istemeyen Jean Genet’nin “Yazarken en çok keyif aldığım oyun.” olarak tasvir ettiği PARAVANLAR, özgürlüğü, hakları, estetiği ve varoluşu yeniden düşünmenin yollarını arıyor.

Oyuncuları giydiren, uzun yıllar İngiltere’de yaşamış, Vivienne Westwood ve Alexandar Mcquen gibi tasarımcılarla çalışmış olan, Moda Tasarımcısı ve Creative Director Aslı Jackson, kostüm seçiminde “geri dönüştürülebilir moda” felsefesinin altını çiziyor.

Lirik ve mistik anlatımıyla “kimlik” kavramının parçalara ayrılıp tahrip edildiği PARAVANLAR, Türkiye’de ilk kez profesyonel bir topluluk tarafından sahneleniyor. Oyunun afişi ve dijital görsel dili ise çağdaş ressamlarımızdan, genç kuşağın önemli temsilcilerinden olan Erin İlkcan Aslan imzasını taşıyor.

İyinin ve kötünün ötesinde, yersizyurtsuzluğuyla, Cezayir Savaşı’ndan ilhamla tüm yaşam hikayesini son kez bir oyun aracıyla ortaya koyan Jean Genet’in PARAVANLAR’ı sezon boyunca, Kültüral Performing Arts’da.

“Rahat bırakın geceyi!
Onun da dinlenmeye ihtiyacı var.
Hadi uyuyun artık!”

OYUN KÜNYE

P A R A V A N L A R
JEAN GENET

“Delilere sözden başka bir şey bırakmadılar.”

Çeviren: SOSİ DOLANOĞLU
Proje Tasarımı, Uyarlayan ve Yöneten: YAĞMUR YAĞMUR
Yapım: K! KÜLTÜRAL PERFORMING ARTS
Yapımcı: YAĞMUR YAĞMUR
Yönetmen Yardımcısı: ZELİHA GÜRSOY
Koreografi: ORÇUN OKURGAN
Sahne Tasarımı ve Realizasyon: CANSU KÖKSAL

Kostüm Tasarımı: ASLI JACKSON
Işık Tasarımı: YAKUP ÇARTIK
Müzik: SELİM CAN YALÇIN, BARIŞ MANİSA
Ses Koçu: ÇAĞRI HÜN
Görüntü ve Videoart Tasarımı: YAĞMUR YAĞMUR
Animasyon: AHMET İSPİRLİ
İllüstrasyon: ÖMER GAZİ YILMAZ
Afiş Tasarım: ERİN İLKCAN ASLAN
Reji Asistanı: DİLAN DERYA AYDIN
Koreografi Asistanı: DİLEK İLKER ERKUL
Oyun Fotoğrafları: VOLKAN ERKAN

OYUNCULAR (Alfabetik sıraya göre):
ALTAY ÖZBEK, ÇİĞDEM YILDIZ, EREN AKOVA, GÜLNARA GOLOVİNA, İBRAHİM CEM TEK, PUSAT ÜRKMEZ, SERCAN GÜLBAHAR, ŞİRİN
ERGÜVEN, TEOMAN GELMEZ, ZELİHA GÜRSOY

İki perde, 140 dakika

Galeri ve Basın

Oyunun galerisine ulaşmak için tıklayın.
Oyunun basın arşivine ulaşmak için tıklayın.

BİLET AL