Claudio Massimo Paternò K! Sahne’de! Tiyatro Biomekaniği Atölyesi

Meyerhol’d Tiyatro Biyomekaniği, Rus aktör, yönetmen ve pedagog Vsevolod Emilievic Mejerchol’d tarafından 20 yıl süren çalışmalardan sonra 900’lü yılların başında oluşturulan bir tiyatro eğitimi sistemidir.

Sistemin amacı, hareket mekanizmalarının fizyolojisinden ve teatral aksiyon çalışmasından başlayarak, oyuncunun etkileme olanaklarını geliştirmek ve arttırmaktır. Günlük bir antrenman aracılığıyla, oyuncu kendini ve çalıştığı mekanı tanımayı, kendi ifade araçlarının daha fazla farkında olmayı, fikirlerini şekillendirmeyi öğrenecektir.

Mejerchol’un elde ettiği sonuçlar 900’lü yılların büyük tiyatrosunu (Stanislavski, Grotowski, Barba, Tadeus Kantor, Living Theatre) ve çağdaş tiyatrosunu (Thomas Ostermaier) etkiledi. Şans eseri Stalin’in yasaklarından kurtulan (sözlü olarak aktarılan) sistem, (yöntemin tek doğrudan varisi) Hoca Gennadi Bogdanov’un yayma ve öğretim çalışmaları sayesinde,  Batı’da sadece son yüzyılın 90’lı yıllarının başında yayıldı.

Claudio Massimo Paternò, 1998’den beri Hoca Bogdanov ile çalışmaktadır. 2004’ten bu yana Hoca Bogdanov’un tek asistanı ve birçok uluslararası gösteride ortağı oldu, ayrıca Uluslararası Tiyatro Biyomekanik Merkezi / Meyerhold Biyomekanik Merkezi’nin koordinatörlüğünü yaptı.30’dan fazla prodüksiyonda aktör olarak çalıştı ve 50’den fazla oyunun yönetmenliğini yaptı.Düzenli olarak İtalya ve Brezilya’da ders vermekte ve dünyanın farklı yerlerinden üniversiteler, okullar ve tiyatro şirketleri ile işbirliği yapmaktadır. Tarihsel araştırmalara veya gözlemlere değil de, sadece 20 yıllık aktör, yönetmen ve öğretmen tecrübelerine dayanarak, Meyerhold Tiyatro Biyomekaniğine adanmış dünyadaki ilk el kitabının yazarıdır. 

TİYATRO BİYOMEKANİĞİ ATÖLYESİ 17 – 27 Nisan 2019 tarihleri arasında Cladio Massimo Paternò tarafından K! Kültüral Performing Art’s’da gerçekleştirilmiştir.

BİLET AL